مسیر دولت چهاردهم صلح، تعامل و وفاق است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وعده دولت آقای پزشکیان به‌عنوان دولت چهاردهم باز کردن مسیری است که به صلح، گفت‌وگو، تعامل، توافق و وفاق ختم خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا، سید رضا صالحی‌امیری شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۷ شهریور در نشست مشترک سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا که با حضور محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی در محل سالن موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: از حضور تمام سفرای کشورهای خارجی در این نشست تشکر و قدردانی می‌کنم. حضور تک‌تک شما سفرا نشان دهنده اهمیت حوزه گردشگری و نیز نشان‌دهنده تأکید دولت چهاردهم و جمهوری اسلامی بر توسعه روابط در حوزه‌های فرهنگی از جمله گردشگری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: مسیر دولت چهاردهم و جمهوری اسلامی ایران مسیر صلح، گفت‌وگو و هم‌زیستی است. انگیزه ما از برگزاری این نشست برای حضور هرچه بهتر سفرا و وزرای گردشگری در اجلاس کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در یزد است.

صالحی امیری ادامه داد: وعده دولت چهاردهم باز کردن مسیری است که به صلح، گفت و گو، هم‌زیستی، تعامل، توافق و وفاق ختم خواهد شد. ما در این نشست به فراتر از گردشگری فکر می‌کنیم گردشگری فضایی برای گفت و گوی ملت‌ها در کنار تعامل دولت‌ها است.

او یادآور شد: ظرفیت کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا بسیار بالا است. ظرفیت و جمعیت این مجمع بیش از صدها میلیون گردشگر است. این جمعیت می‌تواند در توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی بسیار اثرگذار باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: از همه شما می‌خواهم با حضور وزیران گردشگری کشورهای عضو ACD در یزد تصویری زیبا و واقعی و امن از ایران را جهانیان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701684
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha